Friday, September 28, 2012

muslimah








           kita takut untuk berubah, sebab nanti takut tak de orang nak pandang kita lagi, tak lagi lelaki nak usik, abis tu Allah xtakut? kenapa Allah telah menetap kan wanita perlu menutup aurat sepenuhnya? kerana allah amat sayangi wanita. terlalu sayang.. :) 

          nak tahu kenapa wanita dirogol, zina semakin berluasa? kerana tidak menutup aurat.. jika kita menutup aurat dengan betul xmungkin kita akan jadi magsa dengan keadaan tu. takut berubah mendadak? menutup aurat adalah wajib, ianya tidak lah terlalu mendadak, kerana ianya adalah suruhan Allah swt. 
 
         macam tu jugak dengan aku, aku pernah fikir nanti tua lah bertaubat, jika nyawa kita diambil tidak menutup aurat ape akan jadi kat diri kita akhirat kelak? dosa ye terlalu banyak dosa yang telah aku buat, tapi  Allah maha PENGAMPUN. kita kena ikhlas bila bertaubat.. lupakan hal lalu and move on with our life.. aku jugak pernah couple, warnekan rambut, pakai baju seksi..tapi sampai bila aku nak jadi mcm tu? yakin lah bahawa ada hari pembalasan kelak.. kita xtahu ape akan jadi kat kite mase depan, hidup ke mati ke. hidayah Allah perlu dicari bukan nye kita tunggu.. aku masih lagi belajar tentang ISLAM.. jahil nya aku bila umur macam ni msih siket tentang agama sendiri.. insyaAllah.. :)


insyaAllah coming soon.. :)

           bila kita menutup aurat dengan betul, percayalah sifat kita akan pelihara kita dari sifat yang tergedik-gedik or something yang buat orang menyampah,. 


tutup lah aurat wahai muslimah :)


     info dari : Rakan Pusat Islam Politeknik Seberang Perai

No comments:

Post a Comment